Er Kings Canyon Verdt Det?

Om Kings Canyon

Watarrka Nasjonalpark og Kings Canyon ligger 300 km Fra Uluru, nesten fire timer med bil. Å besøke Kings Canyon kan gjøres som en dagstur Fra Uluru, men det vil bli en veldig lang dag. Vi floy inn I Yulara om morgenen for de kjorte ut Til Kings Canyon om ettermiddagen. Neste dag, Vi Gjorde Rim Walk i morgen og deretter kjørte tilbake Til Uluru på ettermiddagen.

Rim Walk er en 6 km spasertur langs Kings Canyon rim. Den eneste anstrengende delen er den første klatre opp til toppen av felgen. Dette er en tur som er perfekt for nesten alle aldersgrupper og treningsnivåer. Vi så folk så unge som 10 (vår datter) så vel som turgåere i deres 70-tallet sirkle felgen.

Budsjett mellom tre og fire timer for turen, starter så tidlig som mulig. I de varme sommermånedene kan temperaturene sveve inn i 40-Tallet (Celsius). I løpet av denne tiden er det tilrådelig å starte selv før daggry. Dette er en annen grunn til at det er bedre å sove nær Kings Canyon, for å gi deg tid til å få en tidlig start. På de varmeste dagene stenger inngangen til stien klokken 9, så turgåere må få en tidlig nok start for å slå den ekstreme middagsvarmen. På dagen vi gikk (i slutten Av Mai, Australias høst), hadde vi veldig hyggelige temperaturer på 20 grader Celsius.

Ta med en liter vann per time som du planlegger å vandre, spesielt i de varmere månedene.

vi bodde På Kings Canyon Resort for en natt (klikk her for å se det i bilder og få oppdaterte priser). Det finnes ulike typer overnatting her avhengig av budsjettet. Det er også en bensinstasjon, liten nærbutikk og restaurant. Jeg tok fordel av den korte turstien som sirkler feriestedet, får mine soloppgangsbilder herfra, samt en liten øvelse. Vi kunne høre dingoer, ville Australske hunder, hylende i det fjerne, men så aldri noen.

Vær forberedt på de svært irriterende fluene. Ikke bare Her, men Også I Uluru, hvor fluene hele tiden svømmer ansiktet ditt. Skyer av fluer ville slå seg på skuldrene og ryggsekker, summende i ansiktene våre, som raskt ble veldig irriterende. De biter ikke eller stikker, men de er en konstant irritasjon. Somehow, Tyler Og Kara ble ikke plaget med Dem Som Tim og Jeg var; kanskje de lukter bedre enn vi gjør. Fluenett kan brukes rundt ansiktet ditt hvis du virkelig ikke kan stå dem.