Lessons Learned from My Long Trail Thru-Hike Attempt

Tidligere i høst tilbrakte jeg tolv strålende, smertefulle dager som forsøkte en ende-til-ende-tur på Vermont ‘ S Long Trail som min første solo backpacking tur. Jeg startet I Williamstown, Massachusetts, og hitched i Warren elleve dager senere, hvor jeg til slutt bestemte meg for å avslutte min tur.

Mentalt var Jeg Ikke klar til å forlate stien bak. Men en metrisk butt-tonn regn, tung vind og glatte forhold-for ikke å nevne min ikke-omsettelige 21—dagers tidslinje-hadde meg fast mellom en stein og et hardt sted (heldigvis ikke bokstavelig talt).

jeg har vært hjemme I New York City i noen uker nå. Ikke en dag har gått hvor jeg ikke har tenkt på min Tid På Den Lange Stien. Det var en vakker opplevelse, og jeg lærte så mye av det. Hvis jeg hadde sjansen til å reise tilbake til mitt naive pre-trail selv, her er det jeg ville fortelle forbi-meg å gjøre annerledes og hva jeg ville beholde det samme.

Hva jeg Ville Gjøre Annerledes

Ta deg tid. Faktisk, ta mer tid enn du tror du trenger. Nei, enda mer enn det.

gjennomsnittlig tid for å fullføre en ende-til-ende-tur på Den Lange Stien er 21 dager. Jeg er en gjennomsnittlig person—relativt passform—faktisk-så forbi meg begrunnet at 21 dager ville være god tid. Men hvis jeg hadde gitt meg mer tid, kunne jeg ha ventet ut stormene i byen og gått ut igjen da de passerte.

I Stedet, med bare 21 totale dager å vandre, hadde jeg ikke råd til mer enn en nulldag. Kort om nattvandring, som jeg var bestemt mot, ville min daglige kjørelengde for å kompensere for flere nuller blitt uoverstigelig med det robuste nordlige terrenget foran.

Selfie av turgåer på toppen av et utkikkstårn med trær og fjell i bakgrunnen

Glastonbury utsikt fra dag tre av min tur.

Logistikk til side, jeg fortaler for å ta deg tid fordi … vel, det er morsommere. Selv om min erfaring var morsom samlet, hadde jeg alltid den lille nagende stemmen i bakhodet mitt og fortalte meg at hvis jeg ikke gjorde miles, ville jeg aldri fullføre i tide.

på resupply dager følte jeg klokken tikkende da jeg rushed for å komme tilbake til stien. Det ville vært langt lettere på kroppen min også, hvis jeg kunne ha tatt noen lettere kjørelengde dager mot begynnelsen i stedet for å gå varmt ut porten med 13 og 14 miles mine første to dager.

jeg burde ikke vært så stresset om kjørelengde. Åpenbart, noen mennesker bare få en viss ferietid i å vandre. Jeg ba ikke om mer tid, men selv om jeg hadde og min arbeidsplass ikke kunne imøtekomme en uke, kunne jeg ha taklet Den Lange Stien i seksjoner som så mange andre turgåere jeg møtte der ute.

Factoring i morsom tid-noen få null dager—mer nedetid på husly, og en kul blå-blaze eller to-jeg tror min ideelle gjennom-tur ville vært om 30 dager. Dette går hånd i hånd med mitt neste punkt.

ikke legg din følelse av verdi på om du fullfører en gjennom-tur.

Da jeg gikk inn i mitt første forsøk, følte jeg at jeg hadde mye å bevise. Selvfølgelig var dette for det meste i mitt eget hode. Jeg tviler på at mine venner og familie—eller til og med fremmede på internett-dømte meg basert på min evne til å fullføre en ende-til-ende på 21 dager. Men som alltid var jeg min egen største kritiker. Hvis Jeg ikke gjorde Det Til Journey ‘ S End, trodde jeg det ville bevise at jeg var svak eller uegnet. Det var som om stien var en konkurranse, og jeg trengte å vinne, ellers kunne jeg ikke med rette kalle meg en langdistanse turgåer.

Viser seg, jeg fikk mye mer ut av min erfaring, ikke fullført hele 273 miles enn jeg forventet. Jeg fikk fortsatt verdifull erfaring og møtte noen fantastiske mennesker. Jeg lærte at en thru-fottur ikke er et vinn-tap-spill. Det vil være omstendigheter utenfor din kontroll, og du kan bare møte utfordringene som de kommer.

da jeg følte meg utrygg klatring glatte steiner i en storm over trelinjen alene, stolte jeg på min tarm og gikk av stien ved neste veikryss. Jeg kan ikke angre på den beslutningen fordi det potensielt reddet meg (og mine vil være redningsmenn) fra en farlig situasjon.

denne erfaringen forlot meg bare som ønsker mer. Jeg kan ikke vente med å komme tilbake og fullføre de resterende 116 miles å vite at jeg er enda sterkere enn før.

Stor dam med trær i bakgrunnen, og et skilt i forgrunnen som leser "Long/Appalachian Trail North"

en solrik morgen På Stratton Pond.

Tog for backpacking av, du vet, faktisk backpacking…

Ingenting vil få deg i form for en langdistanse backpacking tur helt som fotturer oppoverbakke og nedoverbakke mens iført en tung sekk på ryggen. Det høres Ut Som Et Captain Obvious sitat, men jeg forstod ikke helt denne maxim før jeg slo stien. Som en livslang idrettsutøver og ganske aktivt menneske-selv for det meste under karantene-trodde jeg ikke at fitness ville være et problem.

Men ingen gym, ingen unnskyldninger. Jeg skulle ønske jeg hadde lastet opp ryggsekken min og gjort en haug med step-ups på en stol i leiligheten min hver dag. Eller, jeg kunne ha tatt min pakke Til Central Park og klatret opp og ned noen trapper for en time eller to før arbeid. Kort for å faktisk slå stien og bli vant til oppturer og nedturer, kunne den øvelsen alene ha styrket hamstringene og quads nok til å redde mine dårlige knær plaget av mine første dager på stien.

Neste gang jeg går ut På Den Lange Stien, begynner jeg også å bruke knestøtter. Dette blogginnlegget fra Dag 5 fanger min uhemmet forbauselse at de … faktisk fungerer? Hvem visste det?

Bruk merinoull alt.

min vandring antrekk-polyester merke» trening » leggings og en langermet skjorte-luktet forferdelig etter de første dagene. Dette er bundet til å skje til en viss grad. Du svetter, ikke bruker deodorant,og med jevne mellomrom blir regnet på uten evne til å tørke klærne helt.

«Duh,» sier du. «Selvfølgelig luktet klærne dine!»

Men min turkamerat, Bartman, hadde på seg merinoullundertøy og var bedre enn jeg var, selv om jeg camp-vasket klærne mine halvveis og han gjorde det ikke. jeg hadde merinoullundertøy og sports-bh, og de var relativt mindre rang enn min skjorte og leggings. Neste gang jeg går ut lenger enn en uke, vil jeg splurge litt på noen høy kvalitet merino. Jeg er sikker på at alle jeg møter på stien vil bli lettet.

en steinete bekk innrammet av trær med skiftende blader i grønt, gult og rødt

En av mine mange korte pauser for å sette pris på stien skjønnhet.

Avslutt den brutale krigen mellom store tær og sko.

jeg mistet begge mine store tånegler (Rip) og jeg er fortsatt bitter om det. Mine Salomon MENNS XA Pro 3d Trail-Løpesko var litt for store, noe jeg trodde ville være perfekt fordi jeg hadde blitt advart om at føttene har en tendens til å svulme under en tur. Men føttene mine svulmet ikke, så hver gang jeg gikk nedoverbakke, gled de fremover. Momentumet fastkjørte mine store tær mot fronter av skoene mine. Dette var ingen bueno.

hvis jeg kunne gjøre det igjen, ville jeg kjøpe kvinners løpere i stedet for menn. for å være helt ærlig valgte jeg mennenes hovedsakelig på grunn av svart-på-svart fargeskjema. Men jeg vil satse på kvinners sko ville ha passet føttene mine bedre. Det burde ha vært min største bekymring når jeg gjorde kjøpet. Mens jeg er i gang, kan jeg ha gått for noe litt grippier. Jeg gled en rekke ganger på steiner og røtter, som kunne ha bare vært par for kurset. Jeg lurer på om Noe som Salomon Speedcross 5 ville ha hjulpet meg til å føle meg mer sikker.

for ekstra bekvemmelighet (les: maksimal latskap), vurder Ursack Opsack.

det siste jeg ønsket å gjøre etter en lang dag med fotturer i regnet var henge min bjørneveske. Å kaste den steinfylte posen opp i luften igjen og igjen til den draperer perfekt over en høy tregren, er bare ikke så mye moro som det høres ut når kaldt regn pisker deg i ansiktet.

En natt glitret musene nedover linjen og kom til vesken min. De tygget noen små hull, men heldigvis begikk de ikke helt. Ingen av maten ble rørt. Selv på de få nettene jeg sov i fire vegger hvor bjørner ikke var så mye av en bekymring, bekymret jeg musene-allestedsnærværende i husly overalt – ville lukte maten min og utvide de små tyggehullene.

Bartman hadde ikke dette problemet. Han brakte musesikker Ursack Major, holdbar nok til at mus ikke kan tygge gjennom den, og En OPsak luktsikker barrierepose. Han var ikke bekymret for at dyr skulle komme inn i maten, selv om natten lå jeg våken og lyttet til stor dyreaktivitet utenfor teltet mitt, at bjørnene hadde fått det beste av min amatørhang. Hvis jeg skal splurge på et nytt utstyr for min neste Lange Sti, vil det trolig Være Ursack.

Hva Jeg Ville Gjøre igjen

jeg hadde 99 problemer, men mat var ikke en.

Å velge å forsyne i byer i stedet for å sende postdråper var det perfekte valget for meg. Jeg var ikke veldig grundig med kaloriene mine, jeg har ingen diettbegrensninger, og det var mange tilgjengelige dagligvarebutikker langs Den Lange Stien. Donning min ansiktsmaske og pløyer den lokale Prisen Chopper for deilige sukkerholdige snacks var en av de små gledene som bare er gledelig når du har vært på sti. Jeg hadde sjansen til å plukke opp ting jeg hadde lyst på (Pop-Tarts,PB & J) ELLER at jeg hadde sett andre turgåere spise og vært misunnelig på (Kosmiske Brownies). Ingen angrer der.

Chestnut Hill merkevare PBJ Striper peanøttsmør og jelly spredt i en krukke

Pro tips: off-brand PB & j spread kommer i en plastkrukke mens den ofte kjente «Goober Grape» kommer i glass.

Et annet vanlig prep spørsmål er: Vil jeg ta med en komfyr eller kaldt suge mine måltider? Jeg er noen som elsker et varmt måltid på slutten av dagen, spesielt siden min sen-September tidsramme brakte med seg noen kjølige netter. Jeg var heller ikke så bekymret for grunnvekten min. Som nybegynner bestemte jeg meg for at jeg heller ville ha noen hjemmekomfort enn å spare noen unser.

mitt instinkt viste seg å være riktig. Jeg gledet meg til mine måltider hver kveld og aldri gikk til sengs skuffet. Bartman, som hadde valgt å gå stoveless og kaldt suge sine måltider, nevnte noen ganger hvor mye bedre middager så ut(og luktet). Min dom er: ta med en komfyr. Fordi du er verdt det.

utstyret mitt fungerte bra og var verdt prislappen.

jeg skrev et blogginnlegg før jeg dro på stien om utstyret mitt og hvorfor jeg valgte det. For det meste, jeg valgte ganske bra hvis jeg skal si det selv. Min Store Agnes Fly Creek 2 telt og Gossamer Gear Mariposa pack servert meg godt-ingen klager der. En spesiell rope ut er for å MIN NEMO Rave 15 sovepose, som holdt meg toasty selv på den kaldeste natten på stien, som klokket i rundt 25 grader.

mens noen anbefaler at jeg bytter ut min skum Z Lite sovepute, tror jeg ikke jeg trenger en oppblåsbar. Jeg er ikke en side-sovende så jeg hadde ingen problemer med hofter eller skuldre grave i bakken. For ikke å nevne, oppblåsbare soveputer er støyende (noe jeg lærte førstehånds fra telting i nærheten av noen oppblåsbare sovepute brukere).

Min Anker batteripakke varte hele tolv dager på en enkelt ladning. Gitt, jeg holdt telefonen min på flymodus i løpet av dagen og brukte den bare til å sjekke Guthook og ta bilder. Likevel, fred i sinnet som fulgte med å ha rikelig med juice var verdt den ekstra vekten.

"Gear Photo" - Backpacking utstyr lagt ut på et parkettgulv

en pre-trail utstyr skudd.

Men ikke alle spillbyttende «utstyr» trenger å være dyrt.

Camp sko. En av mine favoritt, mest clutch elementer var min $20 par Crocs. Jeg kan ikke sette ord på lettelse av å ta av turskoene etter en lang dag. Å bringe Crocs tillot meg å lufte de valpene ut, slappe av dem i en kald strøm uten å gå barfot på bergarter, og unngå å skyve mine ømme føtter raskt inn i mine tursko for å gå ut av teltet for en nattkisse. Camp sko er ikke en nødvendighet, men jeg er grundig solgt på konseptet.

pakkeforing. Jeg tok ikke med et pakkedeksel for regnet, og stole i stedet på en 18-liters søppelkomprimeringspose for å holde tingene mine tørre. Dette oppsettet fungerte perfekt; ingenting i pakken min ble våt, selv etter to og en halv dag med nedturer. Jeg måtte kjøpe disse babyene i en 100-count boks, så jeg har nå en for hver av mine fremtidige 99 backpacking turer.

Ørepropper. Ja, den billige lyse oransje skum slag. Jeg hadde dem nesten hver kveld for å drukne ut lyden av liggeunderlag raslende, gnagerne romping rundt utenfor teltet mitt, og den skumle vinden uler under en ekkel storm på min siste natt på sti. Min søvnkvalitet er direkte proporsjonal med min holdning, både på sti og i livet. Ørepropper ga meg gave av lykksalig uvitenhet om omverdenen, noe som hjalp meg med å stenge hjernen min og få noen velfortjent z.